Tuesday, January 16, 2018

RITUELEN

RITUELEN
Landjuwelen
Antwoord op Gemma “ Do not give me crap “


Wat wil je met mij dat ik het kan onthouden.
Liefde heeft geen naam, hoe hard de tortels
ook koeren. Ik wil je leren begrijpen, maar
het gaat mij immers te langzaam.

Er ontstaat iets van een huis. Ik woon in je,
ik leer je langzaam te lezen, je wordt een
voorzichtige brief. Weggaan betekent
blijven als je weet wat je hebt gezien.

Buiten leven de dieren eenzaam. Wij hebben
het dikwijls met hen te doen. In de herfst het
ritueel van sterven, in de lente al dat paren.
Wij hielden van elkaar, dat is zeker –


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
dindsdag 15 januari 2018
Foto achtergrond - @ Rypke Zeilmaker
Kop Turkse Tortel - onbekend
Tortelpaar - @ Michel de Beer
Dode Tortel - Pixabay




No comments: