Saturday, January 20, 2018

OFTEWEL

Oftewel
Vrij naar de song “ Remain nameless “
van Florence and the machine


Noem mij van alles wat je ziet – onder deze lucht
ben ik ooit geboren, kleurt de wereld grauw, de
kinderen spelen in het hoge gras alsof er nooit
een andere morgen was.

Het licht glimt in een natte plas. De bomen staan
er hoogst verloren bij – alsof ze spontaan hun naam
vergaten. Hier word ik in alle vroegte geboren.
Een merel begint er zijn aarzelende lied.

Eerste krokussen willen gretig uit de aarde. Je
kunt het noemen wat je wilt, je kunt alles noemen
wat je wilt. Een toets van lente, maar winter nog,
een verlaten tuin, weinig zeggend nu.

Het onbestemde moment waar men de tijd
dreigt te vergeten. Waar vlucht je voor liefste,
waar huil je om. Vanwaar die valse akkoorden.
Noem het mij als je mij nodig hebt –



Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
zaterdag 20 januari 2018

Song - Florence and The Machine - Remain Nameless


No comments: