Thursday, January 18, 2018

MAAR IK BEN HIER

Maar ik ben hier
Landjuwelen
Antwoord op Gemma “ We bewegen graag “


Ik ben hier zeg je, ik ben het dagelijkse
landschap, ik ben de rivier, het weer, de zee.
Maar ik ben hier. De glooiende gebergten,
de hemelshoge sterren.

Ik kan je leren hoe begeerte klinkt, in het gras,
in de struiken, onder de hoge bomen. Wanneer
het aan alles ontbreekt ben ik er toevallig, ben
ik buitensporig veel liefde.

Ik zal je vertellen van die ene vlinder, die
mogelijke kever. Maar ik ben hier, betwijfel
niet of ik besta. Je had het altijd kunnen
weten. Blijf dus voordat je gaat –


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
donderdag 18 januari 2018

Achtergrondfoto - @ Emmanuel Coupe
Foto sterrenhemel - Bron IVN Astronomie
Foto weer - Bron Volkskrant
Paardenbloemen -  @ Onno Tomson






No comments: