Wednesday, August 02, 2017

TOEVALLIG

TOEVALLIG
Voor de liefste


Toevalligerwijs ergens geraken een keuze te
maken die zichzelf als juiste heeft bepaald. Zo leef
ik dagelijks de ware liefde met jou. Je per toeval
ergens tegenkomen en een reis aangaan die ik
van tevoren nooit had aan zien komen.

Ik leef voortdurend met jou in het besef hoe
onvoorspelbaar geluk zich telkenmale een leidraad
vormt van alles wat ik doe. Allemaal in het
teken van ons twee, allemaal voor jou.

Had het nooit gebeurd dan had elk onvervuld
verlangen zijn eigen weg doodlopend gedacht, in
elke vrouw een nieuw gezicht die ik
als wens zou tegenkomen.

Jij was er immers niet geweest. Elk gedicht
had ik je misschien dichterbij willen schrijven
maar zo onbepaald van oorzaak en gevolg –


Elbert Gonggrijp, Egmond aan den Hoef,  woensdag 2 augustus 2017



No comments: