Tuesday, August 01, 2017

RIJP

RIJP
Voor mijn liefste


Toen elk woord vloeide van een hartstochtelijke bedoeling,
maar nog niet wist hoe lang het duren zou tot jij mij werkelijk
had te verlangen. Het waren de dagen van het bangelijke, het
angstige van het mogelijk los te moeten laten.

Mijn taal bloeide ervan, stroomde bijkans over van het ongeloof
je zomaar te hebben ontmoet. Niets leek meer normaal en jij leefde
in alle dingen. De wereld werd 4 dimensionaal en een krankzinnig
stripverhaal van geheimzinnige ontmoetingen.

Nu is mijn taal zorgvuldiger van aard, wil ik de details beter
voor ogen om werkelijk liefdevol te zijn – met de ogen open en
de voeten aan de grond. Het gedicht te schrijven dat bij
volwaardig beminnen hoort.

Omdat ik van je hou, omdat jij mij iedere keer vertedert.
Omdat ik je koester, mijn liefste, omdat ik met jou zoveel
jaren verder wil. Ook al vallen de dingen op hun plek,
moet jij soms vragen mij te herinneren –


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  dinsdag 1 augustus 2017







No comments: