Sunday, July 02, 2017

O ZO STIL

O zo stil
N.a.v. optreden gitaarduo “ Dis “

Uitgewerkte notitie


Dat ik dit nog van je horen wilde. De wind ruiste
onafgebroken door de bomen en daar waar wij zaten
verbleef geduldig het warme gras. Wij werden
onszelf zoals het gebruikelijk was.

Er klonk een liedje dat je achteraf niet verwachtte.
De bloemen kleurrijk, maar alledaags prachtig van
palet voor wie ze haastig plukte. Zoals jij leeft
beteken jij zoveel meer voor mij.

Eensluidend speel jij een eigen partij. Waarom je dan
nog te ontmoeten? Een libel ving het licht, ving het zicht,
verdween onmiddellijk toen ik je vermoedde. Het was
in een ogenblik, een oogwenk voorbij.

De gitaar speelde een tergende flamingo. Een zware
zomer van het laat maar waaien, het duister in het lome
lover, de voortjagende witte wolken. Hier ben je voor
mij mijn pure melancholie.

Aanwezig, zoals in muziek de dwarrelende noten,
zoals ook ongeluk bestaat. Maar er bloeien bloemen,
vliegen vlinders, wil van alles.  Het is wachten op  
geduld om het geluk te vervullen –


Elbert Gonggrijp,  Amfitheater “ De Oude Kwekerij “, 
Alkmaar,  zondag 2 juli 2017








No comments: