Wednesday, July 26, 2017

INSGELIJKS

INSGELIJKS
Voor de liefste



De nacht valt op zijn plek, alles heeft een plan. Er is geen
beter paar dan wij, de een in slaap, de ander wikt de tijd.
Er is niets zo mooi als je weet dat deze wereld klopt.
Een nachtzoen doet liefde hunkeren.


Je kroop heel dicht tegen mij aan en was blij met mij dat ik
je mijn verhaal vertelde, dat het allemaal vertrouwd en dichtbij
kon zijn. Ik maakt je je gelukkig, ik maakte je aan het lachen
en het lukte. Waarom ook niet?


In de stilte kan ik mij bedenken wie ik wil. Ik zie je al duidelijk
voor ogen. Ik zie al hoe jij mij verlangt. Ik zal hetzelfde doen
zodra ik de lakens opzij schuif en mij naast je uitstrek.


Het had net zo goed heel anders
gekund, maar vond mijn uiteindelijke
weg dichtbij jou –



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  woensdag 26 juli 2017






No comments: