Wednesday, June 21, 2017

PLAUSIBEL

PLAUSIBEL
Voor de liefste
Uitgewerkte Smartphone opname


Ik wil duidelijk maken dat jij bestaat, waarom jij voor mij
bestaat. De bloem onthult haar verbazing en de kastanje
koestert zijn beginnende vrucht. De gierzwaluw maakt
haast. De tuin omarmt mij. Waarom jou gezocht?

Uiterst geduldig vermenigvuldigt alles wat in liefde is
ontstaan. Zo ook jij. Jij verrijkte mij, breidde mij uit, vatte
mij samen. In jouw zomer kwam ik jou zo helder voor
ogen, kwam tot stand wat niet langer toevallig was.

Ik besta, omdat jij bestaat. Ik heb mijn woorden van
jou te leen. Er gebeurt van alles , er wil van alles. Ik kan
niet om jou heen. De vlinder op het blad ontvouwt haar
veelkleurige schoonheid, verlangt de eeuwige zon –



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  woensdag 21 juni 2017

No comments: