Tuesday, June 13, 2017

INDIEN NODIG

INDIEN NODIG
Uitgewerkte Smartphone opname


Zoals ik hier zat zou niets mij overkomen,
het leven naadloos in mij overlopen, de golven
languit uitgestrekt, het bankje een goede
vriend. Ik achtte mij gedachteloos
vrijuit te dromen.

Er stond maar weinig te gebeuren. De
grassen verkleurden alledaags en er klonken
vertrouwde geluiden in het struikgewas.
 
Het was een opgezochte stilte. Ik vond
mijzelf uit op de mij toegeƫigende
plek onder de wolken.

Het leerde mij wachten om te
kunnen kijken zolang het duurde.
Geen geringe opgave voor wie
zich afvroeg of het lukte

Een enkele vin verroerde
wel en niet het oppervlak
van de aanhangige tijd –


Elbert Gonggrijp,  bankje slotgracht
Egmond aan den Hoef,
dinsdag 13 juni 2017


www.natuurgedichten.blogspot.com






No comments: